"Living abroad" Forum

Foods You Should Try in Latin America

Foods You Should Try in Latin America

par Bernat OLS Community Manager,
Nombre de réponses : 1

Bandeja paisa

Source: Wikimedia Commons

ENGTacos

Latin America can boast an immense culinary wealth, which is as diverse as its peoples and cultures. Tacos, empanadas, ceviche, arroz con leche, and arepas are some of the dishes that comprise its gastronomy. But there are many more equally (or even more) delicious options, which we will discover through a series of blog posts that we will be regularly publishing in the community.

Have you read the  article? You can find it here.

Now, I would like to ask you a couple of questions. Regarding Latin American food…

⚫ Which one is your favourite?
⚫ What other dishes have you tried that you liked?

Tell us all about it in the comments .

Bernat, OLS Community Manager – Spanish

ESPArepas

América Latina puede presumir de una inmensa riqueza culinaria, la cual es tan diversa como los pueblos y las gentes que la conforman. Los tacos, las empanadas, el ceviche, el arroz con leche y las arepas son algunos de los platos o alimentos de su gastronomía. Pero existen muchas más opciones igual (o más) de deliciosas, que descubriremos a través de varios blog posts que iremos publicando en la comunidad.

¿Habéis leído el  artículo? Lo podéis encontrar aquí.

Ahora, me gustaría haceros un par de preguntas. De toda la comida latinoamericana...

⚫ ¿Cuál es vuestra preferida?
⚫ ¿Qué otros platos habéis probado que os hayan gustado?

Explicádnoslo todo en los comentarios .

Bernat, OLS Community Manager – Español

En réponse à Bernat OLS Community Manager

Re: Foods you should try in Latin America

par Bernat OLS Community Manager,
ENG

My favourite Latin American dish is tacos. However, there are many foods I haven't tried yet, and others I don't even know exist, so it's a provisional favourite. That said, I love tacos with all my heart, a food I could eat at each and every one of my meals. If you want to know more about my love affair (which started badly) with tacos, check out the article Kolabal, Mexico.

ESP

Mi plato latinoamericano favorito son los tacos. Sin embargo, hay muchas comidas que aún no he probado, y otras que ni siquiera sé que existen, así que es un favorito provisional. Dicho esto, amo los tacos con todo mi corazón, un alimento que podría comer en todas y cada una de mis comidas. Si quieres saber más sobre mi historia de amor (que empezó mal) con los tacos, echa un vistazo al artículo Kolabal, México.

Tacos

Source: Wikimedia Commons