“Practise Your Swedish” Forum

Presentera dig själv för gruppen✋

Presentera dig själv för gruppen✋

de Linnea OLS Community Manager -
Número de respuestas: 8

Hello everyone! 

This is the forum where some bravery is required: this forum is the place where we all practice our Swedish language skills together! Of course, this community has fantastic OLS training modules and resources. Still, nothing is better than diving in and practicing what we’ve been learning with the community. 

So, let’s kick off with some bravery and start with an introduction… in Swedish! You can fill in the blanks and add anything else you would like to share:

Introduction Exercise 

Hej på er! Jag heter (1.namn), jag kommer från (2.land) och jag bor i (3. stad). Min största hobby är (4. hobby). Min favoritmat är (5. favoritmåltid). Om du skulle känna mig, skulle du veta att jag (6. detta svar är upp till dig). Jag ser fram emot att träffa er alla! Varma hälsningar, (7. namn)

OK, now it's your turn! Let's all share our Swedish introductions in the comments below!  

Looking forward to reading your story!

Linnea, OLS Community Manager – Swedish

En respuesta a Linnea OLS Community Manager

Re: Presentera dig själv för gruppen✋

de Arzu Demir -
Hej på er! Jag heter Arzu, jag kommer från Turkiet och jag bor i Järna. Min största hobby är skriva poesi och fotografera. Min favoritmat är broccoli och potatis. Om du Skulle Känna Mig, Skulle du Veta Att Jag spelar teater. Jag ser fram emot att träffa er alla! Varma hälsningar.

Arzu

de Paola Comino -
Hej på er! Jag heter Paola, och jag kommer from Argentina,men jag bor i Montepulciano,Italien. Min största hobby är studerar.Min favoritmatär pizza.Om du skulle känna mig,skulle du veta att jag är djurvänlig.Jag ser fram emot att träffa er alla! Varma hälsningar, Paola
En respuesta a Paola Comino

de Linnea OLS Community Manager -
Hej Paola! Så trevligt att träffas:) Åh, jag har aldrig varit i Argentina men skulle vilja åka dit någon gång. Jag älskar också djur, jag har två hundar. Har du några djur?

de Yolanda Laguna -
Hej på er! Jag heter Yolanda, jag kommer från Spanien och jag bor i Granada. Min största hobby är att lära mig språk. Min favoritmat är pasta. Om du skulle känna mig, skulle du veta att jag älskar att vara i naturen, läsa och virka. Jag ser fram emot att träffa er alla! Varma hälsningar,
Yolanda

(Jag hade ett problem med min wifi igår och jag kunde inte stanna på videosamtalet, förlåt :(. Jag hoppas att det finns mer möjligheter för att öva tillsamans i framtiden :))

de Ananya Zölke -
Hej på er! Jag heter Ananya, jag kommer från Tyskland och jag bor i Merzig. Min största hobby är dansa. Min favoritmat är Lasagne. Om du skulle känna mig, skulle du veta att jag älsker Kendrick Lamar. Jag ser fram emot att träffa er alla! Varma hälsningar,
Ananya