Hello Everyone!
The objective for this exercise is to enhance vocabulary retention and sentence structure through a culturally immersive story. This exercise focuses on Danish daily life, introducing you to common Danish phrases, cultural practices, and everyday vocabulary. Are you ready?
Instructions:
Read the story below and fill in the blanks with the correct words from the word bank. Try to use the context to guess which word fits best.
Story:
Jeg vågnede tidligt for at nyde en kop __ (1) og kigge ud ad vinduet på de stille gader i København. Efter morgenmad pakkede jeg min taske og hoppede på min __ (2), på vej til det lokale marked. Der købte jeg frisk __ (3), ost og grøntsager til frokosten.
Om eftermiddagen mødtes jeg med mine venner på en nærliggende café, hvor vi havde en lang snak og delte nogle __ (4)øjeblikke. Da solen begyndte at gå ned, besluttede vi os for at gå en tur langs havnen og nyde udsigten over bådene og den friske luft.
Om aftenen vendte jeg hjem, tændte nogle stearinlys og skabte en hyggelig stemning. Resten af aftenen brugte jeg på at læse en god bog og nyde en følelse af __ (5).
Ordbank/Wordbank:
hygge
kaffe
cykel
brød
hyggelig
Bonus Challenge:
Can you rewrite the story in your own words, using different vocabulary related to Danish daily life?
Alison, OLS Community Manager - Danish