Hello and welcome to the Practice Your French forum!
In this forum, you can practice your French by joining different discussion groups according to your level of French. Do not hesitate to jump in ongoing threads or to suggest new topics of discussion.
Why not starting by introducing ourselves? My name is Lilas and I am Community Manager at OLS. I am in charge of moderating the forums and writing blog articles. I am born and raised in Toulouse, South of France and I currently live in Bali, Indonesia. I studied twice in the U.S and twice in Barcelona. I know what living abroad feels like! I am passionate about electronic music and travels.
What about you ?
What’s you name? Which country are you moving to? Where are you from? What are your hobbies? The goal of this forum being practicing French, I invite you to answer these questions in French, if your level of French allows it :)
I am looking forward to read you!
Have a beautiful day,
Lilas, OLS Community Manager – French
Bonjour et bienvenue sur le forum Practice Your French (Pratique Ton Français) !
Dans ce forum, tu peux t’entrainer à pratiquer le français en rejoignant différents groupes de discussion en fonction de ton niveau. N’hésites pas à participer aux discussions en cours ou même à proposer de nouveaux sujets de discussion !
Pourquoi ne pas commencer par se présenter ? Je m’appelle Lilas et je suis Community Manager pour OLS. Je suis en charge de l’animation des forums et de l’écriture des articles. Je suis née et j’ai grandi à Toulouse, dans le sud de la France et j’habite actuellement à Bali en Indonésie. J’ai eu la change d’étudier deux fois aux Etats-Unis et deux fois à Barcelone. Je m’y connais en expatriation ;). Je suis passionnée de voyage et de musique électronique.
Et toi ?
Comment t’appelles-tu ? Dans quel pays pars-tu étudier/travailler ? De quelle origine es-tu ? Quelles sont tes passions ? Le but de ce forum étant de pratiquer le français, je t’invite à répondre à ces questions en français, si ton niveau te le permets :)
J’ai hâte de te lire !
Belle journée,