"Practise your Danish" Forum

Lektioner Lært i Danmark

Lektioner Lært i Danmark

di Alison Jenster - OLS Community Manager -
Numero di risposte: 0

Del 1: Lektioner lært i Danmark / Part 1: Lessons Learned in Denmark 

Hej Allesammen.

Skriv et kort afsnit om, hvad du har lært, mens du har boet i Danmark. Brug nutid og datid til at beskrive dine oplevelser. 

(Write a short paragraph about what you’ve learned while living in Denmark. Use the present and past tense to describe your experiences.) 

Spørgsmål til inspiration / Questions for Inspiration: 

• Hvad er den vigtigste lektion, du har lært, mens du har været i Danmark?(What is the most important lesson you’ve learned while living in Denmark?) 

• Eksempel: "Jeg har lært at være mere punktlig, fordi danskere altid kommer til tiden." 

(Example: "I have learned to be more punctual because Danes are always on time.") 

• Har du fået nogle nye vaner eller perspektiver, som overraskede dig?(Have you adopted any new habits or perspectives that surprised you?) 

• Eksempel: "Jeg er begyndt at cykle hver dag, fordi det er den nemmeste måde at komme rundt på." 

(Example: "I have started biking every day because it is the easiest way to get around.") 

Del 2: Planer for 2025 / Part 2: Plans for 2025 

Skriv om dine planer for det nye år. Brug fremtid til at beskrive, hvad du vil gøre for at fortsætte din udvikling i Danmark. 

(Write about your plans for the new year. Use the future tense to describe what you will do to continue your growth in Denmark.) 

Spørgsmål til inspiration / Questions for Inspiration: 

• Hvilken dansk vane, sætning eller tankegang vil du tage med dig ind i det nye år? 

(What Danish habit, phrase, or mindset will you take with you into the new year?) 

• Eksempel: "Jeg vil tage konceptet hygge med mig, fordi det handler om at nyde de små øjeblikke." 

(Example: "I will take the concept of hygge with me because it is about enjoying small moments.") 

• Hvordan vil du fortsætte med at udforske dansk kultur og forbedre dine danskkundskaber i 2025? 

(How will you continue exploring Danish culture and improving your Danish language skills in 2025?) 

• Eksempel: "Jeg vil begynde at se danske serier uden undertekster for at øve mit dansk." 

(Example: "I will start watching Danish shows without subtitles to practice my Danish.") 

Jeg ser frem til at læse om jeres oplevelser og planer for at udvikle fremover. 

Alison, OLS Community Manager - Danish