Del 1: Lektioner lært i Danmark / Part 1: Lessons Learned in Denmark
Hej Allesammen.
Skriv et kort afsnit om, hvad du har lært, mens du har boet i Danmark. Brug nutid og datid til at beskrive dine oplevelser.
(Write a short paragraph about what you’ve learned while living in Denmark. Use the present and past tense to describe your experiences.)
Spørgsmål til inspiration / Questions for Inspiration:
Hvad er den vigtigste lektion, du har lært, mens du har været i Danmark?(What is the most important lesson you’ve learned while living in Denmark?)
Eksempel: "Jeg har lært at være mere punktlig, fordi danskere altid kommer til tiden."
(Example: "I have learned to be more punctual because Danes are always on time.")
Har du fået nogle nye vaner eller perspektiver, som overraskede dig?(Have you adopted any new habits or perspectives that surprised you?)
Eksempel: "Jeg er begyndt at cykle hver dag, fordi det er den nemmeste måde at komme rundt på."
(Example: "I have started biking every day because it is the easiest way to get around.")
Del 2: Planer for 2025 / Part 2: Plans for 2025
Skriv om dine planer for det nye år. Brug fremtid til at beskrive, hvad du vil gøre for at fortsætte din udvikling i Danmark.
(Write about your plans for the new year. Use the future tense to describe what you will do to continue your growth in Denmark.)
Spørgsmål til inspiration / Questions for Inspiration:
Hvilken dansk vane, sætning eller tankegang vil du tage med dig ind i det nye år?
(What Danish habit, phrase, or mindset will you take with you into the new year?)
Eksempel: "Jeg vil tage konceptet hygge med mig, fordi det handler om at nyde de små øjeblikke."
(Example: "I will take the concept of hygge with me because it is about enjoying small moments.")
Hvordan vil du fortsætte med at udforske dansk kultur og forbedre dine danskkundskaber i 2025?
(How will you continue exploring Danish culture and improving your Danish language skills in 2025?)
Eksempel: "Jeg vil begynde at se danske serier uden undertekster for at øve mit dansk."
(Example: "I will start watching Danish shows without subtitles to practice my Danish.")
Jeg ser frem til at læse om jeres oplevelser og planer for at udvikle fremover.